www.wysoka.wroclaw.pl

Forum mieszkańców Wysoka w gminie Kobierzyce pod Wrocławiem, Fora osiedlowe Activ Investment I i II, Hubertus, Pekabaud, Quart
Multi Metal
Zadzwoń teraz!
https://multimetalzlom.pl/
Teraz jest środa, 8 maja 2013, 23:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 16:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 22 czerwca 2011, 12:57
Posty: 24
Szanowni Sąsiedzi!

Informuję, że dziś w skrzynkach znalazł się pakiet od Forum dotyczący zebrania Naszej Wspólnoty. Otóż odbędzie się ono w środę, 20.02.2013r. o godzinie 18.00 w Hotelu "Agro" przy ul. Zwycięskiej 12.

Pozdrawiam i liczę na Państwa AKTYWNY udział :-)


Ostatnio edytowano czwartek, 14 lutego 2013, 12:53 przez coffedrinker, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 16:54 
Offline

Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 08:44
Posty: 216
pij mnij kawy - powinno pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 13 lutego 2013, 20:34 
Offline

Dołączył(a): środa, 25 listopada 2009, 21:14
Posty: 164
Odpowiadając na niektóre kwestie:


- wymiana liczników - chodzi o liczniki zimnej, ciepłej wody oraz centralnego ogrzewania - jak każdy licznik wymaga legalizacji - ustawowow co 5 lat. Zostały zamontowane w 2009, tak w 2014 przypada ich legalizacja/ wymiana, zatem już teraz powinniśmy pomysleć o tym albo też wyszukać przepisy prawa, które zwalniają nas z tego obowiązku.
- windy - wg. mojej wiedzy za naprawę platform zapłacił Activ,
- podwyżka za śmieci - wg. mojej wiedzy to jest 110 % i jednocześnie wg. przymiarek gminy Kobierzyce, koszt wywozu śmieci od jednej osoby z dniem 1.07.2013 będzie wynosiła w okolicach 16 zł (jesli dobrze pamiętam :)
- co do przeglądów - pod tym tajemniczym sformułowaniem kryje się przegląd instalacji elektrycznej w mieszkaniach każdego z nas, którą należy wykonać co 5 lat


Jeśli pojawią się kolejne pytania, to proszę pytać - na ile mogę to udzilę odpowiedzi.

_________________
Central Tax sp. z o.o. http://www.centraltax.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 11:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 29 lipca 2009, 08:56
Posty: 150
Tomcio napisał(a):
pij mnij kawy - powinno pomóc.

Cóż ten "mądry" komentarz wnosi do dyskusji? To forum służy chyba temu, aby każdy mógł się wypowiedzieć. Jeśli są Wam obojętne kwestie osiedla, na którym mieszkacie, Wasza sprawa. Dobrze jednak, że są jeszcze takie osoby jak coffeedrinker, które interesują się tym, co się dzieje i jeśli trzeba interweniują.

marcinus23 napisał(a):
- windy - wg. mojej wiedzy za naprawę platform zapłacił Activ,

To ciekawe. Zwłaszcza, że wczoraj było krótkie spotkanie instruktażowe w sprawie wind, na którym obecni byli przedstawiciele Forum ZN oraz firmy Garaventa Lift, producenta podnośnika. Przedstawiciel Garaventa Lift wypowiedział się, że urządzenie od początku nie działało i w związku z tym Forum ZN (lub Activ, który miał umowę na montaż z Garaventa Lift) powinni zgłosić ten problem bezpośrednio do nich. Tymczasem decyzją Forum ZN do naprawy platform zaangażowano firmę Lift-System, która bezskutecznie i wielokrotnie próbowała naprawić windy. Pan ten powiedział, że tym sposobem urządzenia zostały uszkodzone, my straciliśmy na nie gwarancję, a Lift-System za swe nieudolne naprawy cały czas obciążał naszą Wspólnotę.
Czy naprawdę uważacie, że to jest w porządku i że to MY mamy płacić za takie oczywiste błędy Forum ZN?!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 12:35 
Offline

Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 08:44
Posty: 216
stysia1 napisał(a):
Cóż ten "mądry" komentarz wnosi do dyskusji?

więcej niż komentarze głupie, zawierające niepełne, niesprawdzone lub nieprawdziwe informacje.
stysia1 napisał(a):
To forum służy chyba temu, aby każdy mógł się wypowiedzieć.

Więc dlaczego chcesz odebrać mi prawo do wypowiedzi?
stysia1 napisał(a):
Jeśli są Wam obojętne kwestie osiedla, na którym mieszkacie, Wasza sprawa.

Jeeez, skąd wy bierzecie informacje o mojej rzekomej obojętności na sprawy osiedla? Z Faktu czy z Superekspresu?
stysia1 napisał(a):
Dobrze jednak, że są jeszcze takie osoby jak coffeedrinker, które interesują się tym, co się dzieje i jeśli trzeba interweniują.

Primum non nocere. Trzeba pilnować swojego i patrzeć Forum na ręce, ale przez kilku zacietrzewionych krzykaczy może dojść do sytuacji, w której nic się nie da dla wspólnoty załatwić. Bo każdy będzie najmądrzejszy. Jak z gazonami - krzyczenie, że to "moje pieniądze" i "ja za to nie zapłacę". Tak samo może krzyczeć ktoś, kto nie ma psa, że po co te kosze na psie odchody, przecież JA NIE MAM PSA! I co, to będzie mądre?
stysia1 napisał(a):
Lift-System za swe nieudolne naprawy cały czas obciążał naszą Wspólnotę.

Wg informacji Forum naprawa została wykonana na koszt Activ. Może skoro tak bardzo interesują Cię sprawy osiedla to przejdziesz się do Forum i przejrzysz stosowne dokumenty? Swoją drogą, wiesz może, jakie to były koszty?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 13:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 22 czerwca 2011, 12:57
Posty: 24
Tomcio - o Twojej działalności właśnie w tym rzecz, że NIC nie wiadomo... Po drugie - jeśli zadałeś sobie AŻ tyle trudu, że dokładnie przestudiowałeś stosowne dokumenty w Forum, to nie rozumiem skąd Twoje niedoinformowanie dotyczące kosztów naprawy/ uruchomienia podnośników?! Rozumiem także, że byłeś wczoraj na spotkaniu z przedstawicielami firmy Garaventa Lift oraz Forum ZN? Więc jako osoba rzekomo tam obecna dowiedziałeś się właśnie, że za wszystko zapłacił Activ? Jeśli tak, to oczywiście zwracam "honory" :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 13:31 
Offline

Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 08:44
Posty: 216
Nie byłem na spotkaniu, bo o nim nie wiedziałem, zresztą oprócz wspólnoty mam jeszcze coś takiego, co się nazywa praca - dzięki niej płacę regularnie czynsz. Na konto wspólnoty.

Skąd Twój pomysł, że studiowałem jakieś dokumenty w Forum? Znów SE i Fakt?
coffedrinker - o Twojej działalności też mi nic nie wiadomo. Jedynie wpisy na forum - ja też tu pisze :)

Zresztą... o co tu kopie kruszyć? Na osiedlu mieszka kilkaset osób, na forum pisze z 5, czyta te wypociny może 10 ludków. 95% ma to w gdzieś i jak ktoś ma ambicje ich nawracać to proszę bardzo.
Na spotkanie przyjdzie 10-15 osób. Większość po to, by wyrazić swój sprzeciw, podnieść głos na nie, zaprotestować, itp. Będzie chwila przekrzykiwania, narzekania na Activ, zarządce, sąsiadów, pogodę i co kto tam chce. Potem się wszyscy rozejdą do domów i będzie tak jak było.
Mylę się? No powiedzcie, mylę się?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2013, 22:31 
Offline

Dołączył(a): sobota, 5 września 2009, 00:51
Posty: 72
Mam pytanie z innej beczki, może być dla niektórych głupie.

Na co składa się "Inne koszty (bank, znaczki)"? Pytam z ciekawości bo ta pozycja wynosi tyle samo co równie tajemnicza pozycja "Przeglądy techniczne".

_________________
.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 12:36 
Offline

Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 08:44
Posty: 216
Inne koszty można sprawdzić w rozliczeniu za 2012 rok:

Akcja zima
Dezynfekcje, deratyzacje
Inne koszty nieruchomości
Prowizje opłaty bankowe
Usługi prawne

Dlaczego przeglądy techniczne to 'tajemnicza pozycja'?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 21 lutego 2013, 14:11 
Offline

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 11:04
Posty: 15
Witam Wszystkich
Czy jest szansa żeby ktoś kto był wczoraj na zebraniu wspólnoty przedstawił pokrótce co było omawiane i z jakim wynikiem dla tych zainteresowanych, którzy nie mogli przyjść?
Mnie najbardziej interesują argumenty forum dotyczące sprawy wymiany liczników, funduszu remontowego i przeglądów technicznych. Czy podano solidne argumenty mówiące, że powinniśmy zagłosować na TAK w tych sprawach? Zatwierdzenie tych wszystkich wydatków znowu podniesie nasze czynsze, więc trzeba dobrze poznać sprawę żeby móc zadecydować tak lub nie.
Czy były jeszcze poruszane jakieś inne tematy nie ujęte w programie spotkania?
Będę wdzięczna za każdą informację.
Z góry dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 21 lutego 2013, 14:32 
Offline

Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 08:44
Posty: 216
No w zasadzie nic ponadto, co napisano w papierach, które każdy z nas otrzymał.

Wymiana liczników jest związana z koniecznością ich legalizacji co 5 lat, zgodnie z ustawą. Podobnie z jak przeglądy instalacji elektrycznej.
Fundusz remontowy to jak sama nazwa wskazuje fundusz, a nie jakaś jednorazowa akcja. To nie są pieniądze, które my komuś dajemy co miesiąc za nic, tylko mają służyć utrzymaniu naszej własności w należytym stanie. Dzisiaj niektórym wydawać się to może niepotrzebne, ale jak za kilka lat w środku mroźnej zimy padnie kotłownia to zapewne zmienią zdanie :P Pytanie, czy zaproponowana stawka to ok, za dużo czy może za mało? Na spotkaniu było głosowanie nt. zmiany stawki na niższą, nie przeszło.
Może gdyby przyszło więcej osób i zaproponowało niższą stawkę, to by przeszło, a tak to wiadomo - nieobecni nie mają racji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 21 lutego 2013, 19:34 
Offline

Dołączył(a): środa, 25 listopada 2009, 21:14
Posty: 164
Ja może tylko dodam, że zgodnie ze słowami które usłyszałem od Pani Aliny, środki na fundusz są dodatkowo umieszczane na lokatach bankowych, a zysk ma powiększać kwotę kórą zbieramy ... itp

_________________
Central Tax sp. z o.o. http://www.centraltax.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 5 marca 2013, 19:10 
Offline

Dołączył(a): środa, 25 listopada 2009, 21:14
Posty: 164
Dla Wszystkich Tych którzy pytaj, przekazuję odpowiedź Administratora


Szanowni Państwo,

BARDZO PROSIMY O PRZECZYTANIE UCHWAŁ, A W PRZYPADKU PYTAŃ KIEROWANIA ICH NA MAIL: administrator <administrator@forum.wroc.pl>

KRÓTKIE WYJAŚNIENIE DOCIERAJĄCYCH DO NAS WĄTPLIWOŚCI PONIŻEJ :

uchwała nr 2/2013

nadwyżka w wysokości ok 13.000 PLN, to ładny, gospodarski wynik, jednak tak jak informowaliśmy - nie mamy w zwyczaju I NIE MOŻEMY wydawać pieniędzy klientów bez konsultacji z nimi.
Zakup koszy na śmieci , czy stojaków rowerowych musi odbyć się ZA PAŃSTWA ZGODĄ - prosimy nie powtarzać obiegowo nieprawdziwych informacji, iż będzie inaczej.
Nadwyżka powstała przecież między innymi z tego powodu, że Państwa pieniądze SĄ OSZCZĘDZANE , A NIE BEZMYŚLNIE TRWONIONE.


uchwała nr 5/2013

wymiana liczników - obowiązek legalizacji wynika z przepisów
LEGALIZACJA MA NASTĄPIĆ W ROKU 2014 ,
jednorazowo kwota wymiany jest jednak wysoka ( ok 400 PLN za wszystkie liczniki dla lokalu) stąd propozycja - 24 raty , po 18 PLN za miesiąc.
brak rat spowoduje konieczność jednorazowej opłaty w roku 2014.

Dość szeroko wytłumaczone na stronie:
http://www.zarzadca.pl/pytania-i-odpowi ... eplomierzy


uchwała nr 6/2013

przeglądy elektryczne 5- letnie, należy przeprowadzić w 2014r. w nieruchomości wspólnej i W KAŻDYM LOKALU.
Zachęcamy do lektury w tej sprawie ( liczne komentarze w internecie).
Temat nie jest prosty - kto ma płacić za ten obowiązek? -dość ładnie tłumaczy to rozmowa internautów:

http://www.zarzadca.eu/dyskusja/4356/pr ... ektryczny/

_________________
Central Tax sp. z o.o. http://www.centraltax.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

Polityka prywatności